Foto-exposite van Focus op Nederland

Door de publieksjury van de foto-expositie "Focus op Nederland” 2019 is als foto eerste gekozen. "Beautiful face" van Patricia de Laat. Als tweede is gekozen, Portret oude man van Ferry van Dooren. Wij feliciteren de winnaars met dit behaalde resultaat.

Foto-expositie ‘’Focus op Nederland’’ 2019.

Jong en oud bezoeken voor de vijfde achtereenvolgende keer hun eigen foto-expositie

Op zaterdag 26 en zondag 27 oktober 2019 werd het Atrium van woon-zorgcentrum De Eikelaar te Udenhout gebruikt als het decor van de vijfde achtereenvolgende jaarlijkse foto-expositie, georganiseerd door "Fotoclub Focus Udenhout”. Het was een geweldig succes, Behalve waardering voor het getoonde werk was het ook een gezellig samenzijn met goede gesprekken over de geëxposeerde foto’s. Dit is niet zo maar een foto-expositie, een foto-expositie waarbij de foto's niet gemaakt zijn door 'professionele' fotografen, maar de 80 foto's waaruit de expositie bestond zijn gemaakt door fotografen zoals u en ik. Personen die met de camera om de nek, of zelfs nog wel wat verder weggestoken in een rugzak, een wandeling gaan maken in Nederland en daarbij hier en daar een mooi beeld vast proberen te leggen. Normaal gesproken verdwijnen deze foto's na een wandeling in een mapje op de harde schijf van een computer. In 2015 werd er voor het eerst een oproep gedaan door "Fotoclub Focus Udenhout" en "Udenhout-Centraal" om de meest favorieten foto's op te sturen zodat daar een expositie van gemaakt kon worden. De panelen, die door de organisatie speciaal voor deze expositie zijn gemaakt, en zijn voorzien van een schitterende ledverlichting met daglichtlampen, hingen dit jaar dan ook weer helemaal vol met foto's gemaakt door deze doelgroep. Ook de keuze voor Het Atrium bleek weer eens de juiste keuze te zijn. Diegene die niet in de gelegenheid zijn geweest de expositie te bezoeken kunnen nog tot eind november een groot gedeelte van de foto’s bekijken in de gangen van De Eikelaar.

Voor de volgende foto-expositie mogen niet meer als 3 foto's per maand ingezonden worden voor de foto van de maand. De foto's dienen van een recente datum te zijn en mogen niet eerder elders geëxposeerd zijn. De bestandsgrootte van de foto's dient minimaal 4500 x 3000 pixels te zijn. Door foto's in te zenden worden de foto's Voor Fotoclub Focus Udenhout rechtenvrij en stem je er mee in dat je foto's worden gebruikt voor plaatsing op onze websites en in andere door ons geselecteerde media. Blijf de aankondigingen in de regionale bladen, op site van “Udenhout-Centraal” “Fotoclub Focus Udenhout” volgen! Er wordt elke maand weer een foto van de maand gekozen en gepubliceerd, te beginnen met oktober 2022. Het is nu weer herfst, een van de mooiste seizoenen om foto's te gaan maken in de natuur met al die verschillende kleuren. Wilt u een foto bestellen van de afgelopen expositie, dan kunt u een mail sturen naar p.kollenburg@gmail.com of bellen naar 0640142452. Tevens willen we hiermede vooral de sponsors van "Focus op Nederland", de Eikelaar, de inzenders van foto’s en de bezoekers van deze expositie hartelijk danken voor het mogelijk maken van deze grandioze fotobeleving.

Gekozen foto's Foto-exposite "Focus op Nederland" 2019.

Gekozen op de eerste plaats. Foto "Beautiful face" van Patricia de Laat." 2019.

Gekozen op de tweede plaats. Foto "Portret oude man" van Ferry van Dooren." 2019.

Foto van de maand

Iedere maand van oktober 2022 tot oktober 2023 foto van de maand verkiezing voor alle inwoners van de gemeente Tilburg en omstreken.

Foto-expositie "Focus op Nederland"

"Fotoclub Focus Udenhout" organiseert een foto-expositie met de naam "Focus op Nederland" in het weekend oktober 2022 in het fraaie Atrium van Zorgcentrum de Eikelaar, Slimstraat 40 te Udenhout.

Foto-expositie "Fotoclub Focus Udenhout"

Tot eind augustus 2021 heeft "Fotoclub Focus Udenhout" voor de inwoners van Woonzorgcentrum Theresia in Vught een doorlopende foto-expositie gehouden in de gangen van het woonzorgcentrum.